Toto je archívna verzia webu, aktuálne informácie nájdete na www.sng.sk
English Vyhľadávanie
Preskočiť navigáciu Preskočiť na podmenu
Kaštieľ Strážky

Vzdelávacie programy pre školské skupiny

Pre školy celoročne ponúkame bohatý program výchovno-vzdelávacích podujatí. Do stálej ponuky patria:

  • Lektorské výklady - sprevádzanie žiakov stálymi expozíciami
  • Vzdelávacie programy - po dohode s pedagógom poskytujeme aj špecializované výklady zamerané na vybrané časti expozície
  • Animačné programy - oboznámenie sa s umením a históriou za pomoci hovoreného slova, dramatizácie, hier a iných spoločných aktivít
  • Tvorivé dielne - aktivity zamerané na rozvoj tvorivosti, estetického cítenia a zručností v priamom kontakte s umeleckými dielami, prebudenie záujmu o umenie cez vlastnú výtvarnú tvorbu

Upozornenie!
Všetky školské skupiny musia dopredu nahlásiť svoju návštevu v SNG Kaštieľ Strážky na lektori.strazky@sng.sk/ 052/2454000. Pokiaľ prídete neohlásene, môže sa stať, že nebudete pustení do expozície z kapacitných dôvodov.

Workshopy

„Farebná paleta“
Cca 60 min. / MŠ a 1. ročník
Témy
: obraz, farby, experimentovanie

Cieľ: Zamerať pozornosť deti na základné farby a ich miešanie. Na základe vlastného pozorovania uplatniť pri tvorení farebnú rozmanitosť.

Anotácia: Nič nie je len čierne a biele. Výtvarnou aktivitou a experimentovaním podnecujeme detí k uvažovaniu o farbách, vzťahoch medzi farbami a k ich miešaniu. Vytvoríme si svoju vlastnú farebnú paletu.

„Tajomstvá štruktúr“
Cca 60 min. / MŠ a 1. ročník
Témy
: rôznorodosť, štruktúry, hmat, efekty

Cieľ: Využitím rôznorodosti povrchov materiálov vytvoriť umelecké dielo plné zmyslových skúseností.

Anotácia: Vydajme sa spolu za objavovaním sveta cez povrch vecí. So zatvorenými očami a vnímavými zmyslami spoznávajme štruktúry materiálov. Experimentujme so vzormi pri vytváraní umeleckých diel.

„Odtiene zvuku“
Cca 60 min. / MŠ a 1. – 4. ročník
Témy
: zvuky, melódie, prírodný materiál

Cieľ: Započúvať sa do zvukov, vnímať zdroje zvukov a pomenovať ich. V tvorivej aktivite prepojiť hudbu s výtvarným umením.

Anotácia: Čo má spoločné hudba a výtvarné umenie? Interaktívnou a tvorivou formou nájdeme spôsob ako ich prepojiť. Ponoríme sa hlbšie do melódie. Započúvame sa do zvukov a pridelíme ich k daným predmetom a činnostiam.

„Čierne na bielom“
Cca 60 min. / 2. – 4. ročník
Témy:
fotografia, čierna a biela

Cieľ: Usporiadať rôzne prvky do kompozície.

Anotácia: Pozitív a negatív, majú niečo spoločné s výtvarným umením? Zaostríme pohľad na to, čo nás zaujíma, pokúsime sa rozoznať, čo je tvar a čo okolie.

„Umenie z písmen“
Cca 60 min. / 2. – 9. ročník
Témy:
kniha, písmo, lettrizmus

Cieľ: Na základe spoznávania historických kníh a písma vytvoriť umelecké dielo.

Anotácia: Program sa zameriava na písmo a jeho miesto vo výtvarnom umení. Kombináciou písmen, zapojením fantázie vytvoríme umelecké dielo.

„Symboly v umení“
Cca 60 min. / 5. – 9. ročník
Témy:
erb, značka, logo

Cieľ: Aplikovať poznatky o erbe a tvorbe loga do vlastnej tvorivej činnosti

Anotácia: Program priblíži svet symbolov, pochopíme ich hodnotu, charakteristiku a význam v umení. Vytvoríme vlastný symbol, ktorý bude charakterizovať nás samých.

„Poznáme sa?“
Cca 60 min. / 5. – 9. ročník
Témy
: portrét vo výtvarnom umení, reprezentácia, realita, subjektívne vnímanie

Cieľ: Uvedomiť si rozdiely v zobrazení a pohľade na zobrazenie človeka. Odčítanie a vyjadrenie najcharakteristickejších rysov skupiny, do ktorej patríme.

Anotácia: Ako chcem, aby ma videli ostatní, ako vidím ostatných ja? Spoločne napíšeme príbeh našej triedy. Na našich malých kartičkách s tajnými slovami je čarokrásna mozaika toho, čo nás spája a robí jedinečnými. Každé slovíčko je ako kúsok mozaiky, ktorý nám pomôže lepšie pochopiť náš kolektív.

Netradičné prehliadky

„Skryté záhady v kufri“
Cca 45 min. / MŠ a 1. – 2. ročník ZŠ
Témy:
kaštieľ a jeho história

Cieľ: Za pomoci starého zabudnutého kufríka odhaliť minulosť a spoznať majiteľov kaštieľa.

Anotácia: Čo sa skrýva v príbehu o kaštieli? Čo si toto miesto pamätá? Interaktívnou formou spoznáme majiteľov kaštieľa a preskúmame akými zmenami kaštieľ prešiel.

„Pozor na pozornosť“
Cca 45 min. / 2. – 4. ročník
Témy:
pohyb, logické hádanky, cesta za príbehom

Cieľ: Rozvoj a posilnenie pravej a ľavej hemisféry spojený s dôrazom na komunikačné schopnosti detí.

Anotácia: Pripravte sa, pozor, štart! Stihli ste to? Nie? Tak zbystrite svoje pozornosť a príďte na

náš interaktívny program. Prostredníctvom detektívneho príbehu spoznáme expozície kaštieľa a zistíme, že v galérii sa dá aj hrať a zažiť jedno krásne dobrodružstvo.

Vzdelávacia aktivita

„Cestou necestou...“
Cca 60 min. / 8. – 9. ročník ZŠ, SŠ
Témy:
Prečo je potrebné poznať identitu vlastného národa

Cieľ: Exkurz do dejín Horného Uhorska spojených s históriou Strážok a kaštieľa.

Anotácia: História je plná zaujímavých príbehov. Cez príbehy majiteľov strážskeho kaštieľa spoznáme dejiny vlastného národa. Stretneme sa s tvorbou významného stredoeurópskeho maliara Ladislava Mednyánszkeho, či s architektúrou sakrálnych pamiatok Spiša.

Pozn. téma stretnutia sa dohodne po konzultácii

 
 
 

Kontakt Facebook Youtube Mapa stránky
Vyhlásenie o prístupnosti Správca obsahu Technický prevádzkovateľ
Slovenská národná galéria © 2024  
Powered by Cyclone3 of Comsultia
Newsletter