Workshop pre pedagógov: Ako rozvíjať kritické myslenie na vyučovaní?
Cieľavedomé trénovanie kritického myslenia vo vyučovaní vedie k odhaľovaniu vzťahov medzi faktami, k vytváraniu vlastného názoru a v konečnom dôsledku aj k prehlbovaniu poznatkov.
Vizuálny umelec Martin Piaček predstaví v prvej časti stretnutia výtvarné možnosti práce s témou na príklade svojej tvorby a prostredníctvom autorského zadania. Martin Piaček vyštudoval VŠVU v Bratislave, kde v roku 2008 získal titul ArtD. Venuje sa soche, objektu, inštalácii a digitálnej fotografii. V tvorbe sa zameriava na témy slovenskej histórie a identity, predovšetkým problematickým postavám a kontroverzným udalostiam slovenských dejín a problematike osobnej identity tvorenej na báze národnej či štátnej príslušnosti. Momentálne pôsobí ako vedúci Ateliéru vvv (vizuálne, verbálne, verejné) na Katedre intermédií VŠVU v Bratislave.
V druhej časti lektor Jakub Kobela z Akadémie kritického myslenia, ktorá sa dlhodobo venuje vzdelávaniu v oblasti triedenia informácii, komunikácie a rozhodovania sa ukáže, ako argumentáciu a kritické myslenie vnímať a ako ich začleniť do viacerých školských predmetov. Jakub Kobela vyštudoval sociológiu na Masarykovej univerzite v Brne. V Slovenskej debatnej asociácii pracoval ako člen výkonnej rady a rozvojový koordinátor. Tvoril tiež metodiku pre Slovenskú debatnú asociáciu a ďalšie európske organizácie. Špecializuje sa na vzdelávanie v oblasti kritického myslenia a argumentácie pre školy, mimovládne organizácie a firmy.
Pre prihlásenie prosím vyplňte formulár.