Zbierka iných médií je najmladšou a z hľadiska počtu diel (cca 650) najmenej rozsiahlou zbierkou SNG. Keďže je zrejme najtesnejšie zviazaná s aktuálnym umením, je to zároveň zbierka s najväčším akvizičným potenciálom.
Vznikla až po roku 1989 v rámci novej koncepcie Galérie súčasného umenia a jej prvým dielom je fragment slávneho teamworku autorskej trojice Filko - Laky - Zavarský Biely priestor. V druhej polovici 90. rokov boli akvizície zbierky iných médií sčasti zmrazené, znovu sa „otvorili" z iniciatívy Zory Rusinovej po roku 2000.
Z hľadiska koncepcie zbierky by sa dalo hovoriť o troch líniách. Jednu tvorí historická rekonštrukcia umenia „inej kreativity", tak ako sa toto umenie rozvíjalo na Slovensku od začiatku 60. rokov v rôznych polohách a neklasických mediálnych výstupoch, väčšinou v rámci undergroundovej - neoficiálnej umeleckej scény. Zámerom je akvizične zaznamenať (zbierať, chrániť a sprístupňovať) to najdôležitejšie a najkvalitnejšie z konceptuálneho, akčného, resp. iného neklasického umenia (environment, body art atď.), a to jednak prostredníctvom artefaktov, jednak - v prípade efemérnych diel - prostredníctvom sprostredkujúcej fotografickej dokumentácie.
Druhá línia zbierky sa viaže na umenie nových médií (experimentálny film a videoart, resp. videoinštalácia), tretia na „súčasné" umenie inštalácie či site specific. Mediálne teda zbierka v podstate mapuje všetky neklasické polohy a formy umenia a jej cieľom je sprostredkovať v rámci možností experimentálnu stopu súčasného umenia.
Od roku 2010 je súčasťou zbierky tiež obrovská pozostalosť - archív konceptuálneho umelca Júliusa Kollera, darovaná jeho družkou Květoslavou Fulierovou.